Greenwashing

Greenwashing má nejčastěji podobu účelové interpretace dat o udržitelnosti produktu, služby nebo celé společnosti. Jako jeden příklad lze uvést ropné společnosti, které se snaží zakrýt svůj negativní dopad tím, že kompenzují emise nákupem komerčních offsetů ve formě "výsadby stromů" v několik set let starém původním lese.

Popis

Greenwashing je nejčastěji praktikován prostřednictvím zveličování udržitelných charakteristik produktů nebo celé firmy, které jsou veřejně prezentovány. Jeden příklad za všechny je móda označovaná jako „udržitelná“, přičemž výroba těchto produktů je prováděna za podmínek, které naprosto neodpovídají udržitelným standardům a mohou zahrnovat využívání nevhodných pracovních podmínek pro děti v Indii.

Greenwashing je forma dezinformace, která je úmyslně šířena za účelem zvýšení povědomí o pozitivním environmentálním dopadu produktu, služby, řešení nebo přístupu. Společnost takovým způsobem klamavě tvrdí, že jedná eticky a ekologicky, přičemž ve skutečnosti se tak dít nemusí. Tímto způsobem společnost zavádí zákazníky.

Dopady firem by měly být transparentní a zodpovědné firemní strategie by měly být regulovány, například prostřednictvím opatření jako je SFDR (Sustainable Finance Disclosure Regulation). CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive) by měla přinést povinný reporting obsahující komplexní informace o firmě a jejím hodnotovém řetězci. Tímto opatřením by teoreticky mělo být minimalizováno greenwashing na minimum.

Chcete začít řešit udržitelnost, dekarbonizaci nebo sustainability management?

Nechte nám na vás kontakt a my se vám ozveme! Prověříme vaše povinnosti v rámci standardů ESG a udržitelnosti a domluvím se na dalším postupu.

Zajímá vás, jak pracujeme s vašimi osobními údaji? Podívejte se sem.

Děkujeme za vaši zprávu! Už je na cestě k nám a to znamená, že míč je na naší straně. Co nejdříve se vám ozveme s nabídkou pro realizace fotovoltaiky a s návrhem termínu bezplatné konzultace.
Jejda, něco se pokazilo. Zkuste prosím odeslat formulář později znovu.

Chcete lépe porozumět problematice nefinančního reportingu?

Ing. Ivan Korolov

rozvoj obchodu

+420 775 881 156
*Telefonní číslo je číslo našeho oddělení rozvoje obchodu, ne konkrétního obchodníka.
korolov@pkv.cz
Aby byla vaše cesta za úsporami a nižší uhlíkovou stopou opravdu pohodlná, pracujeme na webu s cookies. Přečtěte si, k čemu vaše osobní údaje využíváme a jak je chráníme před ostatními. Nebo náhledněte pod pokličku toho, jaká cookies potřebujeme a jak s nimi nakládáme.